Mørkekjøring

Meld deg på kurs!

Vi har kurs fra 16 oktober, og hver mandag fremover i høst og vinter.

Mørkedemo koster 2 000 kr inkludert gebyr for baneleie. Kurset varer ca. 3,5 timer èn kveld.

Personer over 25 år trenger ikke trafikalt grunnkurs før øvelseskjøring starter. De må ta en samling med førstehjelp og en med mørkedemo minst 3 dager før oppkjøring. Tas førerprøven i den lyse årstid er kravet at mørkedemo må gjennomføres før 1 februar påfølgende år for ikke å miste førerretten.

De som fullfører trafikalt grunnkurs i den lyse årstid får et kursbevis gyldig til 31. oktober. Hvis ikke mørkedemo tas før dette mister en førerretten. Ved avlagt kurs får en denne tilbake. Dette vil si at en taper retten til å øvelseskjøre både ved trafikkskole og privat fra 1. november til nytt bevis er mottatt.